نمک پودری صنعتی نمک صنعتی است که بافتی نرم دارد شبیه آرد است و کاربرد های زیادی در صنایع مختلف از جمله در تهیه ترشیجات مخصوصا زیتون پرورده دارد

نمک صنعتی چیست.

نمک صنعتی نوعی نمک است که درجه خلوص آن از بقیه نمک های خوراکی کمتر است و تصفیه نشده است و ید دار هم نیست و کاربرد گسترده ای در صنایع معدنی و صنعتی دارد و برای مثال در صنایع آب و فاضلاب، مواد بهداشتی و شوینده و غیره کاربرد دارد

نمک پودری صنعتی

کشور ایران در تولید نمک صنعتی جایگاه ویژه و مقام 20 ام را در میان کشور های جهان دارد.

نمک صنعتی به دو صورت به دست می آید 1- مستقیما از آب دریا گرفته می شود 2- از سنگ های رسوبی به جا مانده از تبخیر شدن آب دریا مورد بهره برداری قرار می گیرد.

نمک صنعتی شامل چه نمک های است

برخی از نمک های صنعتی در شکل و اندازه ویژه ای تولید می شوند و به خاطر شکل و اندازه شان نام گذاری می شوند از جمله

نمک صنعتی پودری، نمک صنعتی شیلاتی، نمک صنعتی شکری، نمک صنعتی صدفی

نمک صنعتی پودری

یکی از انواع نمک صنعتی که به شکل پودر است و هم به آرد شبیه است بنابراین به آن نمک آردی هم می گویند این نمک بلور شفاف ندارد به این نمک، نمک نرم صنعتی هم می گویند.

سنگ نمک وقتی به کارخانه وارد شد بدون اینکه عملیات تصفیه روی آن انجام شود به وسیله دستگاه های که وظیفه آنها کوبیدن است کوبیده می شود و در شکل و اندازه مختلف از دستگاه بیرون می آید و به علت شکل این نمک به آن نمک پودری می گویند.

کاربرد های نمک پودری صنعتی

نمک پودری در صنایع گوناگون مثل صنایع غذایی، آشامیدنی، مواد لبنی، تولید روغن های مایع ، صنایع دارو سازی و بهداشتی ، تولید مواد شوینده و بهداشتی ، صنایع آب و فاضلاب، صنایع پلیمری و پلاستیکی، صنعت نساجی ، صنایع آرایشی و بهداشتی استفاده می شود

به علت کمک به حفظ طعم و ماندگاری محصول این ماده استفاده زیادی در صنایع غذایی و تولید ترشیجات و سس ها دارد

مصارف نمک پودری خوراکی :

نمک پودری، به عنوان یک چاشنی غذایی، در آشپزی و مصارف غذایی مختلف مصرف می‌شود. در زیر به بعضی از مصارف نمک پودری اشاره می کنیم:

طعم دادن به غذاها :

نمک پودری می تواند به طعم و مزه دادن به غذاها کمک کند. این نمک را می‌توانید به عنوان یک پنج طعم در آشپزی استفاده کنید و غذاها را متنوع‌تر و لذیذ تر سازید.

سس‌ها و خورشت‌ها :

نمک پودری می‌تواند در آماده کردن سس ها و خورشت ها مورد استفاده قرار بگیرد. این نمک را به ماده اصلی اضافه کنید تا به غذا طعم و مزه زیادی ببخشد.

نمک پودری

غذاهای گوشتی و ماهی :

نمک پودری می‌تواند به عنوان یک چاشنی نمکی در آماده کردن غذاهای تهیه شده با گوشت و ماهی مصرف می گردد. این نمک را به تناسب با سلیقه خود و متناسب با نوع گوشت یا ماهی بیافزایید.

سالاد‌ها :

نمک پودری می‌تواند به سالاد ها  طعم و مزه  فراوانی ببخشد. از این نمک در تهیه کردن انواع سس‌ها یا به صورت مستقیم بر روی سالاد پاشید.

مرباها و ترشی‌جات :

بعضی از انواع مرباها و  احتیاج به افزودن نمک دارند. نمک پودری را به مواد مربا یا ترشی اضافه کنید تا باعث طعم و حفظ ماندگاری آنها شود.

غذاهای دریایی :

نمک پودری می‌تواند در آماده کردن غذاهای دریایی مانند میگو، ماهی و صدف ها مصرف شود این نمک  را به تناسب با نوع غذا بیافزاید تا به طعم و مزه بیشتری برسد.

مصارف خانگی :

به غیر از مصرف آشپزی، نمک پودری می‌تواند در مصارف خانگی مختلف دیگری نیز استفاده شود.  مثالا، می‌توانید این نمک را در تهیه کردن محلول ضد عفونی کننده ، تمیز کننده ها ، یا حتی برای از بین بردن بوهای نامطبوع در یخچال استفاده کنید.

قیمت نمک پودری :

قیمت نمک پودری امکان دارد بسته به برند، کیفیت و محلی که در آن خریداری می‌شود، متفاوت باشد. و نیز، نمک پودری محلی و نمک پودری صنعتی نیز قیمت‌های متفاوتی دارد. کلا ، قیمت نمک پودری معمولا در محدوده ی قیمت دیگر ادویه‌های که خشک هستند قرار می‌گیرد.

پودری

برای دست یافتن به قیمت دقیق نمک پودری، خوب است به فروشگاه ها و بازار های محلی مراجعه کنید یا به جستجو در فروشگاه‌های آنلاین بپردازید. از طریق مقایسه قیمت ها در محل‌های مختلف، می توانید بهترین قیمت را برای نمک پودری بیابید.

همچنین ، ممکن است قیمت نمک پودری تغییر کند و به عواملی مانند نواسانات بازار و تغییرات در قیمت های مواد اولیه مربوطه بستگی داشته باشد. بنابراین، امکان دارد قیمت نمک پودری در هر زمان و محل فرق داشته باشد.

شرایط نگهداری از نمک پودری

نمک پودری را نمی توان  در هر آب و هوایی نگهداری کرد. مناسب ترین نوع آب هوا برای نگه داشتن این نمک صنعتی آب و هوای خشک است. زیرا رطوبت باعث می شود نمک صنعتی پودری کیفیت اولیه خود را از دست  بدهد و در نتیجه باعث کلوخ شدن نمک ها می شود. نمک های پودری را حتی اگر  می خواهیم در مناطق خشک نگهداری  کنیم باید به صورت بسته بندی شده نگهداری کنیم.

در کارخانه تولید نمک ، باید این نوع نمک را از بقیه محصولات کارخانه به صورت جداگانه نگهداری کنیم. زیرا، اگر جداسازی این محصول از سایر محصولات صورت نگیرد  رطوبت موجود در هوا  به شدت بر روی کیفیت نمک های تولید شده و درجه ی خالص بودن آن ها تاثیر می گذارند و آنها را کاهش می دهد

نمک صنعتی پودری را از کجا خریداری کنیم.

شما عزیزان برای خرید نمک صنعتی پودری کافیست از طریق راههای ارتباطی گفته شده در قسمت تماس با ما از قیمت ها مطلع شوید و سپس محصول مورد نظر خودتان را انتخاب کنید و سفارشتان را نهایی کنید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *