آیا با نحوه ساخت بلور نمک آشنا هستید؟ آیا می دانید به چه روش هایی بلور نمک طعام تهیه و به بازار عرضه می گردد؟ بهترین نوع نمک، باید دارای چه خصوصیاتی باشد؟
نمک طعام، تشکیل شده از عناصر سدیم و کلر می باشد که در کنار هم و طی واکنش هایی، بلور های نمک را به وجود می آورند. همانطور که می دانید، نمک از دو نوع معدنی و دریایی در بازار موجود است که هر کدام خواص و فواید خود را دارا می باشد. تفاوت هایی در ساختار بلور نمک طعام معدنی و بلور نمک دریایی وجود دارد که با دانستن آن، امکان تشخیص نمک طعام مورد نظر برای افراد ساده تر خواهد بود.
برای اینکه نمک طعام ساخته شود، مسلما باید پروسه ای بر روی سنگ نمک و یا نمک های به دست آمده از تبخیر آب دریا انجام شود. در ادامه پیرامون نحوه ساخت نمک طعام و شکل گیری بلور های آن اطلاعاتی در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

چگونگی ساخت و تهیه نمک طعام

بعد از استخراج سنگ نمک از معادن و یا تبخیر آب دریا، نمک های به دست آمده برای تصفیه و تبدیل آن ها به نمک طعام، به کارخانه های تولیدی انتقال داده خواهد شد.
با توجه به اینکه هم سنگ نمک معدنی و هم نمک به دست آمده از دریا، ناخالصی و مواد غیر مفید را شامل می شوند، باید به روش های مختلفی تصفیه شده و این ناخالصی ها از نمک مورد نظر جدا شود تا یکی از مراحل ساخت نمک طعام انجام پذیرد.
برای اینکه بلور نمک در کارخانه های تولیدی ایجاد شود، از روش ایی همچون تبلور مجدد استفاده می کنند.
در این روش، ابتدا سنگ نمک به کمک دستگاه های مخصوصی خرد می شود. پس از اینکه در آب حل شد و احلال نمک صورت گرفت، ناخالصی ها از نمک مورد نظر جدا می شود. برخی از کارخانه ها به روش های سنتی و برخی دیگر به کمک افزودن مواد شیمیایی این ناخالصی ها را حذف می نمایند. وقتی ناخالصی های نمک جدا شد، نوبت به مرحله صاف کردن محلول از صافی های شنی مخصوص می رسد.
در ادامه مراحل آب گیری از نمک، خشک کردن آن در دستگاه های مخصوص، اضافه کردن یدات پتاسیم و یا به عبارتی یددار کردن نمک، انبار کردن و در نهایت بسته بندی، به همین ترتیب صورت می گیرد تا بلور نمک طعام به بهترین شکل ممکن و به روش تبلور مجدد تهیه شود.
روش های دیگری هم برای تصفیه نمک و ساخت بلور نمک وجود دارد که سایت های مربوطه مختلف، مفصل پیرامون آن به بیان توضیحاتی پرداخته اند.

بلور نمک طعام

بهترین نوع نمک کدام است؟

همانطور که بر همگان واضح و مبرهن است، نمک در صورتی می تواند مناسب برای طعام باشد و با نامنمک خوراکی شناخته شود که درصد خلوصی بالاتر از 98% داشته باشد. در غیر اینصورت، نمک مورد نظر مناسب برای طعم نخواهد بود و از آن با نام بهترین نمک طعام در بازار فروش یاد نخواهد شد.
شفافیت بلور های نمک، داشتن مزه شوری به اندازه، نداشتن هیچگونه ناخالصی، بلور های یک شکل و ریز، همه و همه می تواند از ویژگی های بهترین نوع نمک در بازار فروش باشد.
برخی از متخصصان تغذیه بر این آمده اند که بهترین نوع نمک طعام، گونه ای از نمک است که یددار شده باشد و نمک هایی که ید به آن ها اضافه نشده، از نظر ارزش غذایی، مفید و مناسب نمی باشند. برخی دیگر از متخصصان هم نظریه ای کاملا برعکس آن را ارائه داده اند.
با مطالعه دقیق و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اینکه کدام نوع نمک مناسب برای بدن انسان می باشد، می توانید نمک مصرفی مورد نظر خود را هم از بازار فروش نمک و هم از سایت های اینترنتی به هر میزانی که نیاز دارید خریداری کنید.

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:مدیر فروش: مهندس بهزاد بیوتی
راه های ارتباطی:شماره موبایل: 09120437535شماره موبایل: 09364130149آدرس کانال: businesssalt@

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *