نمک صنعتی چیست؟

نمک صنعتی به آن گروه از نمک ها می گویند  که به نسبت نمک های  خوراکی درجه خلوصش پایین است. از دیگر تفاوت های نمک ها صعنتی تصفیه نشدن و ید دار نبودن آن ها است.

نمک صنعتی
نمک صنعتی

نمک صنعتی به دو صورت به دست می آید.

1- نمکی که مستقیما از آب گرفته می شود. 2- نمکی که از سنگ های رسوبی به جا مانده از تبخیر آب دریا بدست می آید. موقع استخراج نمک را از لحاظ خلوص شان طبقه بندی می کنند در صد خلوص نمک صنعتی نسبت به نمک طعام و خوراکی کمتر است. نمک صنعتی تصفیه نشده و خبری از ید در داخل آن نیست میزان خلوص نمک طعام و آبی 99 در صد است ولی نمک صنعتی  بدون هیچ پالایش و تصفیه در صنعت مصرف می شود اگر خلوص آن بالا باشد می تواند برای مصرف خوراکی استفاده شود ولی چون خلوص پایین دارد در صنعت مصرف می شود برخی از افراد فکر می کنند که نمک فقط ماده سفید شوره مزه است که به غذاها مزه می دهد این در حالی است که نمک تنوع و کاربرد بالایی دارد مثل نمک صورتی، آبی،خوراکی، نمک دریا که مصرف خوراکی دارند و نمک صنعتی هم در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد.

نمک صنعتی چه کاربرد هایی دارد.

امروزه در بیشتر صنایع از نمک صنعتی استفاده می شود از حفاری و فرو کردن دکل های مخصوص در زمین تا ساخت کپسول دارو و در راهنمایی و رانندگی برای پاشیدن نمک برای آب کردن برف جاده ها و نمک ها با کاهش نقطه انجماد از یخ زدگی و انجماد جلوگیری می کنند نمک صنعتی همین طور در ساخت شیشه، کاغذ،پلاستیک،لاستیک،منسوجات ، رنگها ،چرم ،آرایشی و دارویی استفاده می شود

انواع نمک صنعتی

نمک صنعتی پودری

نمک صنعتی یا نرم که به آن نمک خیابانی نیز گفته می شود این نمک از سایده شدن نمک های بزرگ بدست می آید. این نمک شباهت زیادی به نمک خوراکی دارد و هنگام خرید باید به آن توجه کرد دانه های ریز این نمک که رطوبت هوا در آن جذب می شود به همین علت است که وقتی این نمک در مجاورت هوا قرار می گیرد به یک تکه سنگ تبدیل می شود مورد مصرف این نمک در تهیه دانه های طیور، ساخت آجیل، برف روبی جاده ، ایجاد گاز کلر ، تولید اسید و تهیه کاغذ مورد استفاده قرار می گیرد.

نمک فله خرد شده درشت پردازش شده

وقتی که نور خورشید آب دریا و یا دریاچه تبخیر می شود دانه های درشت این نمک روی زمین باقی می ماند اگر این نمک هر گونه ناخالصی و رطوبت و آلودگی داشته باشد این نمک شسته می شود و در آب کردن یخ جاده ها مورد استفاده قرار می گیرد.

نمک گرانول فله

بیشترین استفاده در صنعت مربوط به این نمک است در صنعت ذوب فلزات، پردازش نساجی و پارچه ، ساخت انواع مواد شیمیایی، تبادل یونی تهویه آب، تولید چرم ، ساخت کاغذ و پالپ و تهیه آب نمک های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

نمک آسیاب صنعتی

نمک صنعتی آسیابی یک کلراید سدیم کریستالی سفید است وقتی آب دریا و دریاچه توسط خورشید تبخیر می شودنمک هایی بر جای می ماند از این نمک در گستره وسیعی در صنعت مانند رنگرزی پارچه ،ساخت محصولات رزینی، تولید انواع شوینده ( از پودر لباسشویی تا مایع ظرفشویی و صابون)بیشتر فرآیند شیمیایی توسط نمک صنعتی صورت می گیرد.

نمک صنعتی شیلاتی

یکی دیگر از نمک های صنعتی نمک صنعتی شیلاتی است که در صنایع شیلات و صید ماهی کاربرد دارد این نمک از خرد کردن سنگ های بزرگ بوجود می آید کارخانه های تولید و توزیع نمک ، نمک مناسب برای شیلات را پیدا کرده و آن را با دستگاه مناسب خرد و آسیاب می کنند. احیای رزین های غیر فعال، گندزدایی آب، از بین بردن سختی آب صافکاری همراه با دقت و ظرافت و دباغی از کاربردهای  نمک شیلاتی است.

نمک صنعتی صدفی

نمک های صدفی از کوچک ترین انواع نمک های صنعتی هستند. این نوع نمک بر اساس دانه بندی با نمک های پودری تقریبا هم اندازه است. دلیل نام گذاری این اسم شفافیت و درخشندگی این نمک ها است. بر اساس سایز بندی با نمک ها تصفیه نیز شباهت دارند.

صدفی

نمک صنعتی شکری

این نمک مانند دانه های شکر است به همین دلیل به آن نمک شکری می گویند نام دیگر آن نمک حفاری است که بیشترین کاربرد را در صنایع و کاخانجات دارد  و در نمک سود کردن گوشت، تولید پنیر لیقوان و گل حفاری از نمک حفاری (شکری) استفاده می شود.

 نمک خورشیدی کیلین خشک

نمک خورشیدی کیلین خشک برای انواع کاربردهای صنعتی در نظر گرفته شده است آنها در پنهان کاری، تصفیه آب و برف و یخ به کار می رود در چهار اندازه ریز درشت ، متوسط، درشت و فوق العاده در دسترس است.

نمک صنعتی را از کجا بخریم.

شما عزیزان برای خرید  نمک صنعتی مرغوب کافیست از طریق راههای ارتباطی گفته شده در قسمت تماس با ما از قیمت ها مطلع شوید و سپس محصول مورد نظر خودتان را انتخاب کنید .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *