نمک آبی و نمک صورتی و  هر دو به صورت سنگ نمک از معدن استخراج می شوند و حاوی مواد معدنی و خواص فراوانی هستند

نمک صورتی چیست؟

نمک صورتی نوعی سنگ نمک است از معدن استخراج می شود به رنگ صورتی است و حاوی مواد معدنی فراوان است. این سنگ نمک از منطقه پنجاب پاکستان و نزدیک کوه هیمالیا بدست می آید و یکی از ناب ترین نمک ها به حساب می آید و به شکل طبیعی صورتی رنگ است.این نمک مانند نمک خوراکی از کراید سدیم تشکیل یافته که دارای عناصر معدنی مانند سدیم ، آهن، منیزیم ،پتاسیم و کلسیم است و به شکل بلور نمکی صورتی رنگ است که رنگ صورتی آن بخاطر وجود آهن در آن می باشد

نمک صورتی

نمک آبی چیست.

مهم ترین ادویه و طعم دهنده در غذاها نمک است. اگر نمک آبی را مزه کنید متوجه می شوید که نمک آبی ایران، یک نمک بسیار قوی و شور مزه است. بعد از چند ثانیه این طعم شور قوی به طعمی ملایم‌تر و بسیار لذیذی تبدیل می‌شود یکی از دلایلی که برخی از افراد شوق فراوانی به استفاده از نمک آبی در غذا دارند، وجود مواد معدنی فراوان از قبیل پتاسیم، کلسیم، روی و آهن می باشد که بدن یک فرد در طی روز به این املاح معدنی نیاز دارد. این نمک فقط در ایران، کوه های اطراف شهر سمنان و گرمسار یافت می شود.

کریستال نمک آبی

تفاوت نمک آبی و صورتی

آیا فرق بین نمک آبی و صورتی را متوجه شده اید درست است که نمک آبی و صورتی هر دو نمک خوراکی هستند و خواص فراوانی دارند و نیز علاوه بر مصارف خوراکی برای استعمال برروی پوست هم مصرف می شوند ولی تفاوت هایی دارند در ادامه که به آنها اشاره می کنیم.

اولین تفاوت در نمک آبی و صورتی رنگ آنهاست

سنگ نمک آبی و صورتی به شکل بلورهای نمکی که به شکل رگه ظریف است استخراج می شود که پس از آسیاب آنها رنگ شان همچنان به همان صورت اولیه می ماند رنگ صورتی نمک صورتی به علت وجود اکسید آهن در ترکیب آن است ولی رنگ آبی نمک آبی به علت وجود پتاسیم موجود در درون این نمک است که آن را به صورت بلور آبی رنگ در می آورد.ولی بعضی از افراد شیاد و فرصت طلب دانه های نمک معمولی را رنگ می کنند و به اسم نمک آبی و صورتی به قیمت ارزان به فروش می رسانند برای تشخیص دادن نمک تقلبی باید گفت کریستال های نمک آبی بزرگتر است و فقط رگه های آبی در آن دیده می شود ولی اگر این نمک خرد کنیم دیگر رنگ آبی نخواهد داشت.

دومین تفاوت نمک آبی و نمک صورتی مواد معدنی موجود در درون آنهاست

نمک صورتی به صورت خوراکی مصرف می شود و در آشپزی استفاده زیادی دارد و در اثر حرارت دادن مواد معدنی موجود در آن از بین نمی رود علاوه بر این خاصیت نمک صورتی خواص درمانی فراوانی دارد برای مثال به افزایش سطح هورمون سرتونین بدن – درمان برونشیت – رفع خلط گلو و درمان میگرن می توان اشاره کرد به غیر از اینها نمک صورتی به عنوان یک ضد عفونی کننده دهان و دندان می باشد و نیز به صورت ماسک صورت می تواند یک روش برای از بین بردن آکنه و جوش صورت و تقویت پوست و مو باشد.

نمک آبی هم به غیر از مصارف خوراکی به حفظ تعادل مایعات بدن کمک می کند و انقباضات عضلات بدن را تنظیم می کند، باعث منظم شدن ضربان قلب می شود و فشار خون را کاهش می دهد و نیز باعث کاهش پوکی و نرمی استخوان می شود و به علت وجود آهن در این سنگ نمک اکسیژن زیادی به ریه فرستاده می شود.

سومین تفاوت نمک آبی و صورتی عناصر تشکیل دهنده آنهاست.

نمک معدنی صورتی نمکی خوراکی است که از مواد و عناصر معدنی مانند کلسیم، منیزیم، آهن و پتاسیم تشکیل شده و رنگ صورتی آن به علت وجود اکسید آهن در آن است.
نمک آبی دارای عناصر سیلوبوت،آهن، کلسیم و پتاسیم می باشد و وجود پتاسیم فراوان در آن باعث رنگ آبی این نمک می باشد به غیر از این نمک آبی حاوی 98 درصد سدیم کلراید است که باعث دلنشین و لذیذ تر شدن غذاها می شود از هر دو نمک می توان برای پخت و پز ،سالاد ها و مزه دار کردن انواع ماهی ها از جمله ماهی قزل الا و مرغ استفاده کرد

چهارمین تفاوت نمک آبی و صورتی کشور تولید کننده آن است.

نمک آبی که یکی ازبهترین و کمیاب ترین نمک ها در دنیا است و مواد معدنی زیادی دارد 100 در 100 ایرانی است و در معادن شهر سمنان و گرمسار تشکیل می شود در صورتی که نمک صورتی از منطقه پنجاب پاکستان نزدیک کوه هیمالیا به شکل سنگ های بزرگ استخراج می شود این نمک با دست و به صورت طبیعی تولید و استخراج می شود و هیچ ماده افزودنی در آن بکار برده نشده است.


پنجمین تفاوت نمک آبی و صورتی قیمت فروش آنهاست.

هر یک از این نمک ها با قیمت متنوعی و متفاوتی بفروش می رسد از آنجا که نمک آبی خیلی کمیاب است و برای تولید آن خیلی زحمت کشیده می شود بنابراین قیمت آن نسبت به نمک صورتی و معمولی گران است بنابراین موقع خرید کردن خیلی باید دقت کنیم تا نمک تقلبی نخریم.

بهترین و بدترین نمک خوراکی کدام است

نمک های که به صورت کریستال بزرگ هستند و در روی قاشق کمتر جا می گیرند لذا باعث می شوند که ما از نمک کمتری استفاده کنیم و بدن سالمی داشته باشیم بنابراین نمک معدنی مخصوصا نمک آبی که به صورت کریستال بزرگ است باعث کاهش نمک مصرفی می شود بنابراین برای مصرف و حفظ سلامتی بدن می تواند گزینه مناسبی باشد و طبق نظر طب سنتی نمک آبی نسبت به نمک معمولی سدیم کمتری دارد و به علت داشتن مواد معدنی سرشار برای سلامتی بدن مفید است.
برای مصرف خانگی کدام نمک بهتر است

نمک آبی به عنوان چاشنی که طعم بی نظیری و مطبوعی دارد به جای نمک سفره برای مصرف خانگی می تواند گزینه مناسبی باشد نمک آبی به علت داشتن کلسیم فراوان برای رشد استخوان ها مفید است لذا بهتر است به جای نمک سفره از آن استفاده شود.

از نظر طب سنتی کدام نمک مفید تر است.

در طب سنتی به جای نمک معمولی نمک آبی معرفی شده است این نمک که به عنوان ادویه غذاها مورد مصرف قرار می گیرد برای سلامتی فایده های فراوانی دارد برای مثال پتاسیم فراوان آن برای تنظیم فشار خون و حفظ تعادل آب بدن کمک می کند همچنین نمک آبی به مقدار فراوانی آهن و کلسیم دارد که برای رشد و نمو و استحکام استخوان ها مفید است و به دلیل وجود آهن رنگ آن به رنگ آبی است

از کجا نمک آبی و نمک صورتی را خریداری کنیم

شما عزیزان برای خرید نمک آبی و صورتی کافیست از طریق راههای ارتباطی گفته شده در قسمت تماس با ما از قیمت ها مطلع شوید و سپس محصول مورد نظر خودتان را انتخاب کنید و سفارشتان را نهایی کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *