نمک پودری نمکی است به شکل پودر است و در صنایع مختلف مانند صنایع غذایی استفاده می شود و از سدیم و کلراید تشکیل شده است.

نمک پودری

نمک پودری چیست.

نمک پودری یک نوع نمک است که از سنگ نمک تولید می شود و به علت شباهت آن به پودر به نمک پودری شناخته می شود این نمک را به نام های آردی و زیر سرندی می شناسند و دارای ذرات ریزی است به راحتی در محلول ها و مواد غذایی حل می شود و در صنایع مختلف که نمی توان دانه درشت نمک را استفاده کرد مانند صنایع غذایی، آشامیدنی، لبنیات ، تولید روغن های مایع ، صنایع داروسازی و بهداشتی مورداستفاده قرار می گیرد.

مراحل تولید نمک پودری

نحوه ی تولید نمک پودری به این صورت است که وقتی سنگ نمک را از معادن استخراج می کنند به کارخانه تولید نمک می فرستند. این سنگ نمک ها را به وسیله آسیاب چکشی خرد می کنند سپس به سرندهای لرزان هدایت می کنند و در اندازه های مختلف بسته بندی می کنند و در نهایت این محصول تولید شده از سرند انتهایی عبور می کند و نمک پودری بدست می آید.

شرایط نگهداری نمک پودری

نمک پودری را نمی توان در هر آب و هوایی نگهداری کرد چون هرگونه آب و هوا مناسب نگهداری آن نیست و مناسب ترین نوع آب و هوا برای نگهداری این محصول آب و هوای خشک است زیرا نم و رطوبت موجود در هوا باعث می شود نمک های پودری کیفیت اولیه خود را از دست بدهند و دیگر قابل استفاده نباشند.

چون این نمک به شکل پودر است نم و رطوبت موجود در هوا به سرعت جذب نمک می شود و در نتیجه باعث کلوخ شدن آن ها می شود. این نمک ها حتی اگر در آب و هوایی خشک هم نگهداری می شوند باید به صورت بسته بندی باشند به همین علت در کارخانه جات تولیدی این نمک ها را از سایر محصولات به صورت جداگانه نگهداری می کنند. زیرا اگر این جداسازی انجام نشود این محصول به شدت دچار کاهش کیفیت می شود و درجه خلوص آن پایین می آید.

موارد مصرف نمک پودری

نمک پودری در صنایع مختلف مانند صنایع غذایی، آشامیدنی، لبنیات، تولید روغن های مایع، صنایع دارو سازی و بهداشتی تولید مواد شوینده و بهداشتی ، صنایع آب و فاضلاب، صنایع پلیمری و پلاستیکی، صنعت نساجی و صنایع آرایشی و بهداشتی استفاده می شود. استفاده از نمک پودری در این صنایع ممکن است به دلایل مختلف از جمله حفظ طعم و مانده گاری محصول، تنظیم فشار اسمزی و حفظ ویژگی های شیمیایی محصولات مورد نیاز باشد.

و نیز امکان دارد نمک صنعتی پودری به عنوان عامل ضدعفونی کننده و محرک pH جداکننده، تنظیم کننده رشد برخی از میکرو ارکانیسم ها نیز مورد استفاده قرار گیرد.

مهم است بدانید که ممکن است ترکیبات و خواص نمک صنعتی پودری در صنعت متفاوت باشد برای استفاد ه صحیح و اطلاع دقیق باید با تولید کننده نمک تماس بگیرید برای مثال در صنایع نمک صنعتی پودری امکان دارد به عنوان یک عامل آنتی کیک، یعنی عاملی که در جلوگیری از اتصال دانه های خمیر و جلوگیری از بالا آمدن خمیر در فر موثر استفاده شود. همچنین این نمک برای تنظیم طعم و طعم دهی به محصولات غذایی استفاده می شود.

در صنایع لبنیات، نمک صنعتی پودری برای کنترل و تنظیم رطوبت، افزایش استحکام ساختار و حفظ ویژگی های شیمیایی و حسی محصولات لبنی مورد استفاده قرار می گیرد.

در صنعت آب و فاضلاب نیز از نمک صنعتی پودری برای تنظیم فشار اسمزی و جلوگیری از عبور آب از طریق غشا استفاده می شود.

در صنعت نساجی نمک صنعتی پودری به عنوان یک ماده جدا کننده در فرایند های رنگبری و پیش تیمار پارچه ها استفاده می شود

استفاده از نمک صنعتی پودری در  صنایع دیگر مانند صنایع دارو سازی صنایع پلیمری صنایع آرایشی و بهداشتی و غیر امکان دارد.

نمک صنعتی

نمک پودری گرمسار

نمک پودری گرمسار یک نوع نمک است که اصلی ترین وظیفه آن طعم دهنده طبیعی گرمسار است این نوع نمک پودری به صورت یک پودر نرم و سفید با دانه های ریز تولید می شود طعم این نمک شورتر از نمک معمولی است این نمک به عنوان طعم دهنده در غذاهای ایرانی و مصرف خانگی به کار می رود

مصارف نمک پودری خوراکی

به عنوان ادویه نمکی در آشپزی و مصارف غذایی مختلف استفاده می شود از جمله :

طعم دهی به غذاها ،( نمک پودری می تواند به طعم دهی غذا کمک کند) – سس ها و خورشت ها (نمک پودری در آماده سازی سس ها و خورشت ها مورد استفاده قرار می گیرد) – غذاهای گوشتی و ماهیسالادهامرباها و ترشیجاتغذاهای دریایی (ماهی ، میگو و صدف ها )

علاوه بر مصارف آشپزی نمک پودری در مصارف خانگی متنوعی مصرف می شود مثل تهیه محلول ضد عفونی کننده، تمییز کننده ها، رفع بوی نامطبوع در یخچال

نمک پودری را ازکجا خریداری کنیم.

شما عزیزان برای خرید نمک پودری کافیست از طریق راههای ارتباطی گفته شده در قسمت تماس با ما از قیمت ها مطلع شوید و سپس محصول مورد نظر خودتان را انتخاب کنید و سفارشتان را نهایی کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *