نمک دریا


نمک دریایی طعم خاصی دارد و دارای رنگ های مختلفی است و فواید زیادی برای سلامتی دارد و به درمان بیماری ها کمک می کند.

نمک دریا چیست.

نمک دریایی نوعی نمک است که در فرایند تبخیر شدن آب دریا به وجود می آید تفاوت این نمک با نمک سفره در این است نمک دریا دارای مواد مغذی بیشتر و مواد معدنی تیره تر است ولی نمک تصفیه شده در حین فرایند تصفیه اغلب مواد معدنی آن از بین رفته و فقط سدیم و کلر مانده است به غیر از این طعم و ساختار نمک دریا و نمک طعام با یکدیگر فرق می کند و نمک دریا عطر و طعم منحصر به خود را دارد که پخت و پز را مطبوع می کند و همچنین نمک دریا در رنگ های سفید ، صورتی، سیاه، یا خاکستری وجود دارد ولی نمک طعام صرفا سفید است .

نمک دریایی انواع مختلفی دارد از جمله نمک دریای هیمالیا، نمک دریای سلتی، نمک دریای برفکی، نمک دریا ی هاوایی و نمک دریایی ایتالیایی

نمک دریایی منابع معدنی فراوانی دارد که این مواد کاملا طبیعی است که به بهبود عملکردهی بدن کمک می کند این مواد معدنی شامل پتاسیم ، سدیم، کلسیم ، منیزیم، کلر ،آهن، مس و روی (زینک) است.

چرا بدن ما به سدیم نیاز دارد

دو عملکرد بدن در نتیجه وجود سدیم است

1- ضربان های عصبی و انقباض ماهیچه های که محصول فعالیت الکتروشیمیایی هستند توسط سدیم انجام می پذیرد

2- نقش دوم در حفظ و تثبیت حجم خون به وسیله آب و کنترل غلظت ذرات در پلاسما است

عناصر شفابخش معدنی و طبیعی در درمان تراپی و محصولات زیبایی استفاده می شود محتوای معدنی در نمک بحرالمیت به جوان سازی پوست کمک می کند استحمام در نمک بحر المیت برای مرطوب و تازه نگه داشتن پوست راه حل مناسبی است. حمام نمک بحر المیت همچنین به بهبود عملکرد ممانعت و از بین بردن خشونت پوست و التهاب سطح پوست کمک می کند.

استفاده از نمک دریا برای سلامت دهان

در نمک دریا مقداری فلوئور وجود دارد که برای سلامت دندان مفید است وقتی محیط دهان اسیدی باشد دندان ها آسیب می بینند ولی فلوئور موجود در نمک دریا از آسیب های دندان و پوسیدگی آن محافظت می کند و مانع از سوراخ شدن دندان ها می شود مرتب شستن دندان با آب نمک دریایی ولرم به تسکین دردهای دهان ، خونریزی ، زخم، گلو دردها کمک می کند.

استفاده از نمک دریایی برای درمان روماتیسم و آرتروز

نمک دریایی برای تسکین درد های بیماران مبتلا به آرتروز روماتیسمی کمک می کند مطالعات نشان داده که استحمام با نمک دریا خواص ضد التهابی دارد و کمک فراوانی به بهبود این بیماری ها می کند در مقایسه با کسانی که با آب نمک طعام استحمام کمی کنند اثر آن زیاد تر است.

استفاده از نمک دریا برای تقویت لایه برداری

از نمک دریا در صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی  و در تولید محصولات مالشی و دیگر محصولات مراقبت از پوست مثل ضد تعریق ها و مواد دفع بوهای بد استفاده می شود لایه برداری با نمک دریا به این صورت است که با برداشتن لایه های مرده ی پوست آن را تمیز کرده وگردش خون را در اطراف پوست تقویت می کند و پوست را نوسازی می کند ساختار دانه ای نمک دریا باعث نظافت و نرمی پوست می شود و نیز ماساژ درمانی با نمک دریا برای بیماران با فشارخون پایین ، صرع و گردش خون ضعیف توصیه شده است.

نمک دریایی برای پاکسازی پوست

برای داشتن پوست تمیز و خوب باید نمک دریا را به وان حمامتان اضافه کنید نمک دریا شامل مواد معدنی خوبی است که موجب ارتقای رطوبت و پاکسازی پوست از سموم می شود برای این منظور می توانید نمک را به آب گرم اضافه و آن را در آب حل کنید سپس بگذارید 15 الی 30 دقیقه در آب خیس بخورد. راه دیگر مخلوط کردن نمک با روغن زیتون است که به صورت خمیر ضخیم در می آید و شما می توانید این خمیر را به پوست خود بمالید.

نمک دریایی برای از بین بردن علایم پسورپازیس

برای درمان مبتلایان به بیماری پسوریازیس استفاده از نمک دریا می تواند یک راهکار مناسب باشد استفاده از نمک دریا به همراه داروی مناسب این بیماری می تواند مفید باشد بیمارانی که از شرایط پوستی مانند خارش، پوسته پوسته شدن رنج می برند می توانند با حمام درمانی که با استفاده از نمک دریایی با بسته گل و لای و حمام گوگرد انجام می شود بیماری خود را درمان کنند.

نمک دریا

نمک دریایی برای از بین بردن آکنه

چون نمک دریا به عنوان ضد عفونی کننده و سم زدا است بنابراین برای از بین بردن آکنه از پوست مفید است و به علت وجود گوگرد در ترکیبات نمک دریا این نمک برای درمان مشکلات پوستی مانند درماتیت و جوش های به جا مانده از آکنه ارزشمند است.

نمک دریا برای جلوگیری از شوره سر

نمک دریا جریان گردش خون را تحریک می کند پس برای جذب بیش از حد چربی بر روی پوست سر و کمک به مهار ریشه ی شوره سر مفید خواهد بود با ماساژ دادن محلول آب نمک برروی پوست سرتان می توانید از شوره تان خلاص شوبد.

نمک دریا برای تسکین درد پا

خیس کردن پاهای که خسته شده از طی مسافت دراز در محلول مخلوط آب گرم و نمک دریا به راحت سازی ماهیچه ها و از بین بردن درد پاهای دردناک شما کمک می کند.

نمک دریا اصل را از کجا خریداری کنیم.

شما عزیزان برای خرید نمک دریایی اصل و با کیفیت کافیست از طریق راههای ارتباطی گفته شده در قسمت تماس با ما از قیمت ها مطلع شوید و سپس محصول مورد نظر خودتان را انتخاب کنید و سفارشتان را نهایی کنید.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *