نمک آبی کلکسیونی ایران یکی از مرغوب ترین ، کمیاب ترین و خالص ترین نمک ها در کل جهان است معدن های این نمک فقط در کشور ما وجود دارد و مخصوصا در استان سمنان وجود دارد نمک آبی ایران به دلیل داشتن پتاسیم طبیعی و خواص درمانی و دارویی که دارد یکی از بهتذین نمک های دنیا است

نمک آبی کلکسیونی چیست

نمک آبی دارای سه درجه بندی است که از کمرنگ تا کلکسیونی متغییر است و هر چه پتاسیم موجود در این نمک زیادتر باشد رنگ این نمک آبی تر خواهد بود که پر رنگ ترین و کمیاب ترین درجه نمک،نمک آبی کلکسیونی می باشد.

خواص نمک آبی کلکسیونی

 نمک آبی کلکسیونی سرشار از پتاسیم، آهن، ید طبیعی ، زینگ، روی ،منیزیم و تنظیم و درمان فشار خون بالا یا پایین ، تنظیم تعادل بدن ، ضد استرس قوی ، تنظیم خواب، کمک به هضم غذا ، رفع برخی از مشکلات تنفسی، افزایش ایمنی بدن ، خاصیت ضد عفونی و ضد میکروبی ، ضد سرطان قوی

نمک آبی کریستالی

در کنار پسته و خاویار نمک آبی کریستال ایرانی یکی از کمیاب ترین و با ارزش ترین محصولات کشور عزیزمان است که متاسفانه زیاد شناخته شده نیست

رنگ آبی در کریستال ها به صورت هاله ای است و هرچه رنگ آن پر رنگ تر باشد کلکسیون تر و کمیاب تر است اما طبق آنالیزهای انجام گرفته در آزمایشگاه های آمریکا ، خواص کریستال های نمک آبی اگر کم رنگ و پر رنگ باشد زیاد فرقی با هم ندارد. ولی این در حالی است که مردم فکر می کنند اگر نمک آبی پر رنگ باشد خواص بیشتری دارد.

این الماس آبی زیبا در کل جهان فقط در دو معدن وجود دارد که آن معادن همایران و در شهر گرمسار است.

ویژگی نمک آبی ایرانی

منبع و معادن این سنگ نمک فقط در معادن ایران یافت می شود و به دلیل داشتن مواد معدنی غنی مثل روی، کلسیم، پتاسیم، آهن دارای خواص بی نظیری است.

پتاسیم : عنصر اصلی موجود در نمک آبی پتاسیم است پتاسیم موجود در نمک آبی گردش خون را بهبود می بخشد و همچنین باعث آرامش ذهن و کاهش استرس می شود.

آهن: یکی از عواملی که باعث می شود این نمک رنگ آبی به خود بگیرد آهن موجود در آن است آهن موجود در این نمک باعث افزایش خواص تغذیه ای این نمک شده است

منیزیم: وجود ماده منیزیم در سنگ نمک آبی آن را به عنصر مهم در حفظ دندان ها و همچنین رفع خستگی عضلات و ماهیچه ها تبدیل کرده است. نمک آبی ایرانی درجه شوری شدیدتری نسبت به بقیه نمک ها دارد.

به دلیل محتوای پتاسیم بالا و دیگر مواد معدنی، نمک آبی ایرانی برای انواع غذاهای دریایی مناسب است

نحوه استخراج و جداسازی نمک آبی کریستال

در میان معادن نمک سفید گاهی رگه های بسیار کوچک و محدود از کریستال آبی وجود دارد به علت نادر بودن و شکننده و طرد بودن آن، استخراج بسیار سختی دارد امکان استخراج توسط انفجار برای نمک کریستال آبی مقدور نیست و جهت جلوگیری از پرت شدن آن، باید توسط دست و با قلم و چکش و با احتیاط زیاد استخراج و جداسازی انجام شود

نمک آبی کلکسیونی

روش تشخیص تقلبی بودن نمک آبی کریستالی

بزرگترین ویژگی تمام کریستال ها و شیشه ها این است که هنگام خرد شدن رنگ آنها سفید می شود فقط کریستال آبی این ویژکی را ندارد تمام کریستال با هر هرنگی این خاصیت را دارد که وقتیخرد می شود به رنگ سفید در می آید ( مثلا افراد سودجو سعی دارند که شیشه دلستر را خرد کرده و به عنوان دلنمک به شما بفروشند و یا دانه بندی شده را به جای کریستال آبی با قیمت بالا بفروشند).

شما عریزان می توانید در منزل با هاون یا خرد کن برقی نمک آبی درشت را به صورت خرد شده در آوردید و از اصالت آن اطمینان حاصل کنید.

نمک ها تنها سنگ های خوراکی روی کره زمین می باشد نمک کریستال آبی از دل معادنی استخراج می شود که عمری 250000000  ساله دارد و این بعضی می شود و این نمک لقب فسیل خوراکی داد.

حجم خیلی زیاد نمک آبی به کشورهای جهان اول صادر می شود و مردم خودمان چون آگاهی زیادی در این زمینه ندارند و به دلیل عدم آگاهی از خواص این نمک و گران بودن نمک آبی از مصرف آن محروم می شوند.

نحوه مصرف نمک آبی کریستالی

وقتی که نمک آبی کریستال بزرگ را خریداری می کنیم آن را در هاون کوبیده و خرد کنید و در نمکدان ریخته و با میوه یا غذا میل کنید به کسانی که دارای فشارخون هستند پیشنهاد می کنیم روزانه یک تکه کوچک، اندازه عدسی را برداشته و در دهان خود بچرخانید تا مزه شوری آن در دهان حل شود به علت دارا  بودن پتاسیم فشارخون شما به طور شگفت انگیزی درمان خواهد کرد.

نمک آبی نباید شسته شود

به علت خلوص بسیار بالایی که کریستال نمک آبی دارد. اگر بخواهید آن را بشویید به زودی در آب حل می شود حیف می شود نمک آبی پس از استخراج یکبار با آب نمک اشباع شده شسته می شود پس خیالتان راحت باشد در نهایت اگر اصرار به شستن آن دارید حتما به سرعت آن را خشک کنید تا از حل شدن و سوراخ سوراخ شدن آن جلوگیری کنید.

از کجا را خریداری کنیم.

شما عزیزان برای  خرید نمک آبی کلکسیونی  کافیست از طریق راههای ارتباطی گفته شده در قسمت تماس با ما از قیمت ها مطلع شوید و سپس محصول مورد نظر خودتان را انتخاب کنید و سفارشتان را نهایی کنید

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *