نمک رژیمی کیمیا یا نمک کم سدیم نمکی ست که هم برای مبتلایان به فشار خون بالا و هم افرادی که پتاسیم بدنشان کم شده مفید می باشد.

نمک رژیمی کم سدیم چیست.

نمک ماده ای است ۴۰ درصد از آن را سدیم تشکیل می دهد. در نمک کم سدیم اصولا مقداری از سدیم موجود در کلراید سدیم را با پتاسیم  عوض می کنند، لذا این نمک ترکیبی از کلراید سدیم و پتاسیم است که کلراید پتاسیم مزه ای که خیلی شبیه نمک است دارد و به کاهش  فشار خون کمک می کند.

نمک کم سدیم یددار OAB، شامل 25 درصد سدیم کمتری از نمک معمولی است و به جای کلرید سیدیم ، ۲۵% کلرید پتاسیم وجود دارد، که در کنترل فشار خون و بهبود عملکرد قلب نقش مهمی دارد. طعم و شوری یکسان با نمک طعام معمولی دارد

نمک رژیمی، نمک بدون سدیم (کلرور پتاسیم)، محصولی است که شاید به افراد سالم نیز توصیه شود، اما بهتر است افراد سالم از این نمک ها استفاده نکنند و  یا طبق نظر پزشک باید مصرف شود.

استفاده از نمک کم سدیم اصولا به کسانی که نارسایی قلبی و فشارخون بالا دارند، توصیه می شود و استفاده از آن در سایر افراد موردی ندارد ولی امکان دارد عواقبی به همراه داشته باشد.

معمولا بدن تا حدی به سدیم و پتاسیم  احتیاج دارد ،  پتاسیم لازم بدن از طریق میوه ها و سبزی ها جذب بدن می‌شود اما سدیم مورد نیاز  را باید از راه نمک دریافت کرد

اگر افراد سالم و کسانی که هیچ مشکلی ندارند قصد داشته باشند نمک پتاسیم (بدون سدیم) را با نمک معمولی عوض کنند، در دریافت کردن سدیم دچار  مشکلمی شوند و با کمبود سدیم در بدن مواجه  می شوند که می‌تواند عواقبی به همراه داشته باشد

مزیت ها و معایب نمک رژیمی کیمیا

نمک بزرگترین عامل افزایش فشارخون  است و افزایش فشارخون  هم می‌تواند بر عملکرد قلب تأثیر منفی بگذارد.

لذا سدیم در مقار زیاد باعث افزایش فشارخون  می‌شود، هنگامی فشارخون بالا می‌رود، عضلات قلب نیز متاثر این حالت شود و  قلب فعالیتش می‌شود.

به کسانی که مبتلا به نارسایی قلبی و فشارخون هستند توصیه می شود میزان استفاده از سدیم (نمک) کم شود تا فشارخون بالاتر نرود و در نتیجه قلب دچار آسیب زیاد نشود.

در مورد کسانی که مبتلا به نارسایی کلیه هستند استفاده از این نوع نمک فایده زیاد ی ندارد ، چون که سدیم و پتاسیم از راه کلیه دفع می‌شوند در نتیجه مصرف این نوع نمک اثر زیادی  بر سلامت آنها ندارد و بایدمصرف سدیم و پتاسیم کم شود.

این گروه از بیماران لازم است که استفاده از میوه‌ها و سبزیجات حاوی پتاسیم را نیز کم کنند.

نمک کم سدیم

نمک کم سدیم جهت جلوگیری از بروز افزایش فشار خون و عوارضی که دارد مانند سکته در افراد سالم مصرف می شود.

نمک پتاسیم نیز برای پیشگیری از ورود زیاد سدیم و برآورده شدن نیاز طبیعی بدن به پتاسيم استفاده می شود.

نمک رژیمی کیمیا جهت کمک به مبتلايان فشار خون بالا ,دیابتی ها و افرادی که از استفاده نمك منع شده اند می باشد.

در فرآیند تولید نمک کم سدیم  از مقدار سدیم موجود در نمک که عامل اصلی بیماری فشار خون است به میزان خیلی زیادی کم می شود و به جای آن عنصر ضروری پتاسم جایگزین شده است.

از ویژگی اصلی پتاسیم باید به حفظ  فشار خون در سطح مناسب،تنظیم ضربان قلب ،دفع چربی خون و سموم بدن، پیشگیری از بروز سکته ،پیشگیری از تشکیل شدن سنگ کلیه و شست  وشو دهنده کبد اشاره کرد .

نمک رژیمی کیمیا کم سدیم و یددار به دلیل داشتن ید و سدیم کم برای عملکرد تیروئید مخصوصا کم کاری تیروئید بسیار مفید است، زیرا دارای ید طبیعی است .

همچنین بدلیل داشتن سدیم کمتر و ید کافی برای بیماران قلبی و با فشار خون بالا مفید است.نمک پتاسیم یا نمک کم سدیم با کم کردن سدیم و اضافه کردن پتاسیم موجب کاهش فشار خون می گردد.

اما اگر بدرستی مصرف شود از ورود بی رویه سدیم به بدن و تامین بخشی از پتاسیم مورد نیاز بدن اهمیت دارد.

نمک رزیمی

آیا نمک‌ کم سدیم مضر است؟

نمک‌های که در بازار موجود است دارای ۱۰۰ درصد سدیم می باشند که موجب افزایش فشارخون می‌شوند.

تحقیقات  جدید گویای آن است که استفاده از نمک‌های معمولی میزان خطر ابتلا به دیابت را افزایش می‌دهد، در حالیکه مصرف نمک کم سدیم، برای افراد دیابتی‌ بهتر است‏‏.‏‏

امروزه مصرف نمک‌های پتاسیم به جای نمک های سدیم در میان کسانی که رژیم  غذایی کم نمک دارند یا فشار خون آنها بالا است، خیلی زیاد شده و جایگزین خوبی به جای نمک محسوب می شود.

این افراد فکر می‌کنند جایگزین شدن سدیم با پتاسیم باعث  دفع تمام زیان‌های نمک می‌شود و می توانند بدون هیچ مشکلی هرچقدر می خواهند ، نمک بخورند که فکری کاملاً اشتباه است.

با استفاده از نمک رژیمی کیمیا، دریافت پتاسیم بدن زیاد می‌شود و دریافت سدیم مقداری کاهش می‌یابد.

در شرایط طبیعی، سدیم مهم ترین الکترولیت خارج سلولی و پتاسیم ، اصلی ترین الکترو-لیت داخل سلولی است.

هنگامی که میزان دریافت سدیم بدن بالا می رود، فشار اسمزی بیرون سلول هم زیاد می شود و در نتیجه آب از فضای بین سلولی به فضای میان بافتی می رود.

ضرورت مصرف  نمک پتاسیم فقط برای درمان و پیشگیری از کاستن سطح پتاسیم در کسانی است که بر اثر مصرف داروهای مدر یا بعضی داروهای دیگر و یا برخی بیماری خاص ممکن است دچار کاهش سطح پتاسیم خون شده باشند.

این موضوع می‌تواند پرفشار شدن خون و عوارض آن مثل بیماری های  قلبی- عروقی را در طول زمان به دنبال داشته باشد.

از طرف دیگر، اگر میزان دریافت پتاسیم بدن هم خیلی زیاد یاشد، فشار اسمزی عوض خارج سلول به درون سلول می‌رود و باعث مشکلاتی داخل سلول می شود.

می‌توان گفت اگر اندازه مشخص برای دریافت  سدیم و پتاسیم مورد نیاز بدن وجود نداشته باشد یا هر کدام از این‌ها زیادتر از مقدار طبیعی استفاده شوند، می‌توانند عوارضی را برای شخص به وجود آورند.

شاید مصرف نمک پتاسیم برای کسانی که دچار پرفشاری خون هستند، خوب باشد اما اگر همین نمک پتاسیم هم به میزان زیاد مصرف شود مشکلاتی برای او به وجود خواهد آورد.

از کجا نمک کم سدیم رژیمی کیمیا را خریداری کنیم.

شما عزیزان برای خرید نمک کم سدیم ریمی کیمیا کافیست از طریق راههای ارتباطی گفته شده در قسمت تماس با ما از قیمت ها مطلع شوید و سپس محصول مورد نظر خودتان را انتخاب کنید و سفارشتان را نهایی کنید.فاده

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *