نمک کریستال آبی ایرانی به همراه خشکبار و خاویار ایران یکی از ارزشمند ترین محصولات کشور ایران است که خواص درمانی فراوانی برای بدن دارد.

نمک کریستال آبی چیست.

نمک کریستال آبی ایرانی یک نمک بی نظیر در جهان است که تنها در ایران یافت می شود این نمک معدنی خوراکی است ولی کاربرد پزشکی نیز دارد در این نمک عناصری مثل پتاسیم، آهن ، کلسیم و دیگر مواد معدنی وجود دارد این عناصر باعث شده که این نمک جز گران قیمت ترین نمک ها در جهان است و رنگ آبی این نمک به دلیل وجود مواد معدنی است که در این کریستال وجود دارد.

نمک آبی ایرانی برخلاف نمک دریایی که از حوضچه های نمک استخراج می شود توده ای از نمک است که کریستال آن در سالهای خیلی قبل تقریبا 250 میلیون سال پیش در دریاها تشکیل شده و این نمک از تبخیر دریاها و دریاچه ها شکل گرفته است.

همان طور که می دانیم نمک کریستال آبی رنگ آبی خود را از مواد معدنی موجود در خود گرفته این ماده معدنی کلراید پتاسیم نام دارد که به شکل کاملا طبیعی در ساختار بلوری نمک قرار دارد و در این نمک هیچ نوع مواد افزودنی مصنوعی وجود ندارد.

روش استخراج و بسته بندی نمک کریستال آبی

این نمک ایرانی از کوههای سمنان در شمال ایران و مخصوصا از رشته کوه این منطقه استخراج می شود کریستال آبی کم رنگ نمونه بی نظیری از سنگ نمک معدنی است. بعد از اینکه این سنگ نمک را از معادن استخراج و جمع آوری کردند آن را به کارگاه ها برای آسیاب و بسته بندی منتقل می کنند پس از انتقال قالب های نمک در آسیاب چکشی خرد می شود و سپس روی سرند های لرزان با مقیاس های متفاوت و دانه بندی های متفاوت قرار می دهند و بسته به کاربرد این نمک در ابعاد و دانه های مختلف خرد می شوند. معادن سنگ نمک در کشورهای زیادی وجود دارد ولی معدن سنگ نمک آبی مختص ایران است مخصوصا در استان سمنان قرار دارد سنگ نمک سمنان به علت دارا بودن مواد معدنی فراوان دارای شهرت و اعتبار جهانی است و این نمک به کشورهای زیاد دیگری صادر می شود.

کاربرد اصلی نمک کریستال آبی

عمده ترین و اصلی ترین کاربرد کریستال آبی کم رنگ در مصرف روزانه به جای نمک معمولی و یددار است شما می توانید این کریستال آبی کم رنگ را به غذاهای خود اضافه کنید از این کریستال برای طعم دار کردن انواع کباب ها و کلا برای ایجاد طعم نمکی به گوشت ها و انواع غذاهایی دریایی استفاده می شود نمک آبی ایرانی خیلی شورتر از سایر نمک ها است و چون این نمک پتاسیم بالا و نیز مواد معدنی زیادی دارد برای پختن انواع غذاهایی دریایی مناسب است.

ترکیبات و ویژگی نمک کریستال آبی

منبع و معدن این نوع سنگ نمک انحصارا در معادن ایران یافت می شود و این نمک سرشار از مواد معدنی است از جمله این مواد روی، کلسیم، پتاسیم، آهن و نیز خواص بی نظیری دارد

پتاسیم موجود در این نمک

عنصری که نسبت به سایر عناصر غالب است پتاسیم است و این عنصر باعث بهبود گردش خون می شود و نیز باعث آرامش ذهن و کاهش استرس می شود.

منیزیم

وجود این ماده معدنی در سنگ نمک آبی عنصری مهم است که در حفظ دندان ها و نیز رفع خستگی ماهیچه ها نقش مهمی دارد.

خواص نمک کریستال آبی

کریستال نمک آبی

جلوگیری از اسپاسم عضلات

نمک آبی با شارژ و تغذیه عضلات از گرفتگی آنها جلوگیری می کند و باعث رفع خستگی انسان می شود

تقویت سیستم ایمنی

مواد معدنی و املاحی که در این نمک وجود دارد باعث استحکام بدن و مبارزه با انواع بیماری ها در بدن می شود اگر ما به صورت طولانی مدت از آن استفاده کنیم باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

جلوگیری از پوکی استخوان

مقادیر زیاد مواد معدنی در این نمک وجود دارد باعث جلوگیری از پوکی استخوان و تقویت استخوان ها می شود

خاصیت ضد باکتری و ضد عفونی

وقتی که نمک آبی با آب ترکیب شود این محلول خاصیت ضد باکتریایی و ضد عفونی کردن دارد و باعث می شود میکروب ها از بین بروند ضد عفونی دهان و دندان ، نگهداری مواد غذایی و همچنین درمان عفونت گلو از خواص این نمک است.

کریستال نمک آبی

تنظیم تعادل بدن

وقتی که سطح سدیم در بدن پایین باشد تعادل الکترونیکی بدن از بین می رود فعالیت الکترونیکی که در بدن انجام می گیرد باعث هماهنگی عضلات بسیار حیاتی بدن می شود و نیز این نمک باعث بهبود عملکرد قلب و همچنین جذب بهتر مایعات در کنار تنظیم عملکرد سیستم عصبی می شود.

رفع مشکلات تنفسی

جالب است بدانید که امروزه پزشکان در دنیا اتاق بزرگی ایجاد کرده اند که و با استفاده نمک آبی شرایطی ایجاد می کنند که بیمارانی که مشکلات تنفسی دارند بتوانند با این روش نمک درمانی با بیماری خود مبارزه کنند نمک درمانی به عنوان راهکاری بی نظیر برای رفع مشکلات مختلف است این نمک برای رفع سرفه های خشک بسیار مفید است

نمک کریستال آبی برای فشار خون

مصرف بیش از اندازه نمک های معمولی می تواند نقش زیادی در ابتلا به فشارخون داشته و مرگ خاموش را به همراه دارد محققان آمریکایی کشف کرده اند که پتاسیم موجود در نمک آبی و ترکیبات فوق العاده آن به دفع سریع سدیم کمک کرده و موجب کاهش سطح فشارخون می شود به همین علت مصرف آن برای افرادی که از بیماری فشارخون رنج می برند می تواند مناسب باشد.

نمک کریستال آبی را از کجا خریداری کنیم.

شما عزیزان برای خرید نمک کریستال آبی کافیست از طریق راههای ارتباطی گفته شده در قسمت تماس با ما از قیمت ها مطلع شوید و سپس محصول مورد نظر خودتان را انتخاب کنید و سفارشتان را نهایی کنید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *