دل نمک به دلیل داشتن طبع گرم و خشک برای سلامتی بسیار مفید و ضروری است و دل نمک حاوی مقادیر زیادی مواد معدنی است.

دل نمک چیست.

دل نمک یا سنگ نمکی شفاف که به نمک معدنی سفید هم معروف است جز سالم ترین نمک ها است و برخلاف نمک معمولی که همه افراد نمی توانند از آن استفاده کنند این نمک برای همه گروهها قابل استفاده است این نوع نمک بی رنگ و شفاف است و مزه آن خیلی شورتر از نمک معمولی است و ترکیب اصلی آن سدیم و کلراید است این نمک معدنی از اعماق زمین و دل معدن ها استخراج می شود به همین علت به آن دل نمک می گویند و این نمک برخلاف دیگر نمک که از رسوبات تهیه می شود. از جایی استخراج می شود که حضور انسان در آن امکان پذیر نیست و به همین علت کاملا دست نخورده و تمیز و سالم است.

دل نمک

در گذشته دل نمک مصارف زیادی داشته و علاوه بر خواص درمانی آن که به روح و روان فرد کمک می کرد مصارف خوراکی نیز داشته تا بسیاری از بیماری ها از بدن فرد دور شود.

دل نمک به علت نداشتن طبع گرم و خشک برای سلامتی بدن بسیار مفید است دل نمک شامل مقادیر بالای مواد معدنی مثل منگنز، منیزیم،مس، آهن، روی ، پتاسیم و کلسیم و مقداری ید است هر چقدر این نمک شفاف تر باشد حالت کریستالی و خالص تری دارد.

خواص دل نمک

1- بهبود تیروئید پرکار

افرادی که تیروئید پر کار دارند و یا از کسانی هستند که نباید ید مصرف کنند می توانند به راحتی از دلنمک استفاده کنند چون این نمک مقدار ید خیلی کمی دارد افرادی که تیروئید پر کار دارند نباید از نمک صورتی استفاده کنند.

دل نمک

2- بهبود مزاج سرد و بلغم

افرادی که طبع سرد و بلغمی دارند باید از دل نمک استفاده کنند چون این نمک طبع گرم و خشک تری نسبت به سایر نمک ها دارد.

3- بهبود فشار خون پایین

چون این نمک سدیم بالایی دارد در درمان فشار خون پایین موثر و مفید است.

 

4- بهبود عملکرد روده

دلنمک باعث بهبود عملکرد روده و کاهش اسیدیته در شیره گوارشی می شود و در هضم غذا بسیار مفید است این نمک به درمان مشکلات مختلف معده و سیستم گوارشی که باعث بروز مشکل و اختلال در هضم غذا می شوند کمک می کند برای مثال با مصرف کردن به صورت منظم دل نمک در وعده های غذایی مشکلاتی مانند یبوست، سوزش معده، یا درد و نفخ معده برطرف می شود و غذای که مصرف می کنیم بدون هیچ مشکلی هضم و جذب بدن می شود و همچنین مصرف این نمک برای تمیز کردن روده و بهبود حرکات روده ها هم بسیار موثر است. از این رو است که بزرگان دین نیز قبل و بعد از غذا مقداری نمک میل می کردند.

5- دلنمک مناسب برای طبخ غذاهای با طبع سرد

چون طبع دلنمک گرم و خشک است برای غذاهای که طبع سرد دارند مثل برنج، ماهی، مرغ و غیره مناسب است و باعث جبران این سردی می شود.

6- مناسب برای رژیم های لاغری و کتوژنیک

یکی دیگر از مزایای دل نمک نسبت به بقیه نمک ها لاغری و کاهش وزن آن است این نمک معدنی سوخت و ساز و متابولیسم بدن را افزایش می دهد و از این طریق باعث لاغری و کاهش وزن می شود و این نمک مقدار شوری زیادی دارد که از نمک معمولی بیشتر است بنابراین موقع پخت و پز مقدار کمی از این نمک استفاده می شود و این امر هم در لاغری و کاهش وزن تاثیر دارد

7-تقویت سیستم ایمنی

دل نمک باعث تقویت سیستم ایمنی می شود درست است که این موضوع خلاف اطلاعات ما در مورد نمک است ولی باید بدانیم که دل نمک نه تنها به سیستم ایمنی آسیب نمی رساند بلکه به تقویت آن کمک می کند چون مواد معدنی مانند کلر، سدیم، منگنز و آهن که در این دل نمک وجود دارد نقش مفیدی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد.

8- رفع گلو درد

یکی از درمان های قدیمی و خانگی که از قدیم برای رفع گلو درد و گرفتگی صدا وجود دارد غرغره کردن با آب نمک است این درمان با مصرف دل نمک به دلیل خلوص سرشار آن باعث نابودی باکتری ها موثر و سریع تر انجام می شود

9- درمان اسپاسم عضلانی

یکی از مشکلاتی که در اثر مصرف نمک به وجود می آید اسپاسم عضلانی است نمک بر الکترولیت های بدن تاثیر می گذارد و عملکرد الکترولیت های بدن با مصرف نمک معمولی دچار مشکل و عدم تعادل می شود که موجب اسپاسم عضلانی می شود با مصرف دل نمک گرفتگی، درد عضلات و مشکلاتی مانند اسپاسم عضلانی تا حد زیادی تسکین پیدا می کند.

روش مصرف دل نمک به چه صورت است.

دل نمک را به شکل های مختلف می توان استفاده کرد اولین روش مصرف به صورت خوراکی است این نمک نیز مانند نمک معمولی به صورت پودر است البته این محصول به صورت بلور کریستالی است که قبل از مصرف باید آن را آسیاب کرد البته اگر این نمک را به صورت کریستالی خرید کردیم باید دقت کنیم که آن را در محیط خشک و خنک نگهداری کنیم زیرا رطوبت باعث آب شدن کریستال نمک می شود به غیر از این دل نمک کاربرد صنعتی هم دارد و برای تولید لوازم آرایشی مثل ماسک و اسکراب لایه بردار استفاده می شود.

دل نمک را از کجا خریداری کنیم.

شما عزیزان برای خرید دل نمک کافیست از طریق راههای ارتباطی گفته شده در قسمت تماس با ما از قیمت ها مطلع شوید و سپس محصول مورد نظر خودتان را انتخاب کنید و سفارشتان را نهایی کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *