نمک صدفی صنعتی چیست؟

نمک صدفی صنعتی یا مرواریدی که به دلیل سفیدی و شفافیت دانه هایش با این عنوان یاد می شود.درخشندگی دانه های نمک صدفی موجب شده است تا این نام را برای این نوع نمک در نظر بگیرند.

اگر کمی دقت کنیم، نمک خوراکی نیز دارای دانه هایی شفاف و درخشنده است از این رو نمک صدفی صنعتی از نظر شکل ظاهری کاملا با نمک خوراکی هم شکل بوده؛ اما کاربرد های متفاوتی دارند.

این نمک از لحاظ کیفیت جزء بهترین نمک های صنعتی شمرده می شود.

فرایند کلی تولید به این صورت است که سنگ نمک استخراج شده از معادن  به کمک دستگاه های سنگ کوبی , کوبیده می شوند و نمک  خرد شده به کمک سرند مش بندی و دانه بندی می شوند. در فرایند تولید دستگاه های مورد استفاده نیز حائز اهمیت است که دقیق و به روز باشند.

نمک صدفی صنعتی یا همان نمک مش 110 و مش 130 غیر از مصارف صنعتی، در بسیاری از صنایع غذایی نیز در تناژ بالا مصرف می شود.

نام های رایج این نوع نمک در بازار :

  1.  نمک صدفی صنعتی
  2.  نمک ۱۲۰
  3.  نمک نمک دانی
  4.  نمک گرانول ریز
  5.  نمک مش ریز
  6.  نمک خوراکی
  7.  نمک یددار
  8.  نمک زبر
  9.  نمک ریز
  10.  نمک مش ۱۳۰
  11.  نمک مش ۱۲۰

کارخانجات نمک سمنان گرمسار

حجم تولید نمک در شهرگرمسار به دلیل وجود معادن متعدد سنگ نمک بسیار بالاست و به همین دلیل گرمسار قطب اصلی تولید نمک در ایران شناخته می شود.مجموعه کارخانجات نمک سمنان گذشته از اخذ بیش از ۱۴ ایزو استاندارد بین المللی و همچنین ۵۰ گواهینامه و تندیس داخلی  اقدام به تاسیس و راه اندازی یکی ازبزرگترین و بی سابقه ترین آزمایشگاهای تخصصی نمک نموده و انحصارا این آزمایشگاه درخدمت کنترل و کیفیت محصولات نمک مجموعه کارخانجات نمک سمنان می باشد.

مصارف نمک صدفی

نمک صدفی علاوه بر مصارف صنعتی در خانه و طب سنتی هم کاربرد دارد از جمله :

ضد عفونی کننده و ضد التهاب

چون نمک صدفی مقادیر زیادی سدیم و کلر دارد و می تواند باکتری و عفونت را از بین ببرد برای درمان التهاب های پوستی و دهانشویه نمکی و نیز درمان زخم دهان و گلو استفاده می شود.

آرامش بخش و تسکین دهنده

نمک صدفی به دلیل داشتن مقادیر منیزیم کلسیم و پتاسیم می تواند آرام بخش و مسکن سیستم عصبی و عضلات باشد مصرف نمک صدفی به صورت حمام نمکی می تواند استرس ، اضطراب ، اختلال خواب و گرفتگی عضلات و دردهای مفصلی را بکاهد

پاک کننده و لطافت بخش پوست

چون نمک صدفی خاصیت اسکراب دارد می تواند سلول های مرده پوست را از بین ببرد و پوست را تمییز و شاداب کند و نیز نمک صدفی چربی پوست را تنظیم می کند و جوش و آکنه را درمان می کند.

افزایش متابولیسم و کاهش وزن

نمک صدفی حاوی سدیم کلرید و ید است و به تثبیت کارکرد تیروئید کمک می کند البته برای رسیدن به این منظورباید مصرف نمک صدفی را با یک رژیم غذایی تنظیم کرد

کاربرد نمک صدفی در صنایع

نمک صدفی در صنایع غذایی و لبنیات

از کاربردهایی که نمک صدفی در صنایع دارد، کاربرد آن در صنایع لبنی و غذایی مختلف است. ساختار ریز مش ۱۲۰ و ۱۳۰، ظاهر شفاف و بلوری شکل و درصد خلوص بالایی که این نمک از آن برخوردار است، باعث تولید مواد غذایی مختلف از آن شده است.

البته استفاده از این نمک در صنایع غذایی با هدف تامین نمک خوراکی در مواد غذایی نیست، بلکه در فرآیند تولید نیاز به نمک و عناصر موجود در آن است. در نهایت برای مزه‌دار کردن و استفاده خوراکی از نمک خوراکی استفاده خواهد شد.

نمک صدفی در صنایع اسید سازی

یکی دیگر از دیگر کاربرد نمک صدفی در صنایع، صنایع اسید سازی است که از آن در بخش های بسیار زیادی برای تولید مواد پاک کننده، تولید مواد شوینده، تولید عطر و بیش از صدها موارد دیگر استفاده می کنند. اسید کلریدریک یکی از اسیدهایی است که بیشترین کاربرد و نقش را در صنایع مختلف ایفا می کند.

کاربرد نمک صدفی در صنایع مختلف

در فرآیند تولید این اسید از نمک صدفی استفاده می‌ کنند که نمک مرواریدی با توجه به ساختار بلوری، شفاف و ابعادی که برخوردار است گزینه بسیار مناسبی برای مصرف به حساب می آید. مخصوصا اینکه خلوص این نوع نمک نسبت به سایر نمک‌ ها بیشتر و نزدیک به ۹۹ درصد بیان شده است.

نمک صدفی در صنایع دباغی

انواع مختلفی از نمک برای استفاده در صنایع دباغی وجود دارند که با توجه به سایز و مش بندی که برخوردار هستند کاربرد فراوانی در این زمینه دارند. کاربرد نمک صدفی در صنایع با مش بندی ۱۳۰ با توجه به اندازه ریزی که برخوردار است در صنایع دباغی حرف اول را می زند.

از نمک صدفی دباغی برای جلوگیری از فساد پوست نیز استفاده می‌ شود تا در فرآیند تولید چرم و پوست که نیاز به حجم زیادی پوست است، از پوست حیوانات محافظت کامل شود. همچنین علاوه بر این، در فرآیند تولید نیز نمک صدفی کمک می‌کند تا چربی زدایی از پوست با سرعت بیشتری صورت بگیرد و حذف موی اضافی حیوانات نیز از روی پوست انجام شود.

در نتیجه استفاده از نمک صدفی کمک می ‌کند که پوستی نرمی و لطافت بالایی را داشته باشید و در فرآیند دباغی پوستی با کیفیت را خواهید داشت. در آخرین مراحل با سنگ زدن روی پوست نمک اضافی باقی مانده را از پوست جدا کرده و باقی مراحل را برای پرداخت پوست سپری خواهد کرد.

نمک صدفی در صنایع تصفیه آب

از دیگر کاربرد نمک صدفی در صنایع استفاده از آن برای گندزدایی آب است. این روش نسبت به دیگر روش‌ ها قیمت بسیار مناسبی دارد. استفاده از روش‌ های دیگر مثل آب ژاول جدایی از اینکه هزینه بالایی در بر خواهد داشت، به دلیل شیمیایی بودن این روش به دستگاه‌ ها، محیط زیست و حتی افرادی که در معرض مواد استفاده قرار دارند آسیب جدی وارد می کند.

خرید نمک صدفی صنعتی

مهمترین نکته در خرید این نمک صنعتی این است که بدون پودر باشد. جهت دریافت قیمت انالیز و انواع بسته بندی ها می توانید با راه های ارتباطی گفته شده در تماس باشید و سفارش خود را ثبت کنید.

همچنین شما عزیزان می توانید برای دیدن نمک های بسته بندی به مطلب نمک بسته بندی تصفیه شده یددار سودمند مراجعه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *